Chia Seeds on a wooden spoon

Chiafrø – derfor skal du spise dem

Chiafrø er et 100% naturligt produkt, som udelukkende indeholder naturlige ingredienser som er sunde for din krop. Chiafrø har et stort indhold af kostfibre, proteiner og omega fedtsyrer.

Gojibær – hemmeligheden bag det sunde

Hvorfor skal du kende til gojibær og hvad kan de? Hvordan kan du bruge gojibær og hvor finder du dem? Vi har fundet frem til svarene og har testet gojibærene i eget køkken. Gojibær er tørrede frugter fra busken Lycium barbarum. Frugten ligner en rosin, men har en intens rød farve. Den pynter i køkkenet og vil lyse op til ethvert måltid.

Superfood – sundhedsboost -vi guider med basisviden!

Superfoods er oppe i tiden. For den moderne og sundhedsbevidste kvinde er superfood ikke et ord, der klinger fremmed. Men hvad er en superfood egentlig og hvilke typer er der? Måske kan du blive inspireret til at udvide dit superfood repertoire – vi guider dig basisviden med tips og nye ideer til at bruge superfood – lige til at integrere i hverdagen.

Opskrifter med tang du ikke kan undvære

Vi giver dig hurtige fif og ideer til at udvikle madopskrifter hvor der indgår tang. Overordnet kan du starte med disse få men essentielle tips: Tænk tang ind i hverdagen; det bedste resultat er ved at integrere ting som en naturlig ting i ens kost. Brug tang på forskellig vis; tørret tang som drys på maden, kogt tang som fyld i maden eller tangpulver i din smoothie. Prøv forskellige tangarter.

Hvad alle bør vide om tang – vi guider dig!

Tang er havets grøntsag – en yderst sund en af slagsen og den udkonkurrerer samtlige land grøntsager på indhold af sunde næringsstoffer. Mængden af vitaminer og mineraler er utrolig høj og derfor er tang et yderst klogt valg på middagsbordet, hvis man ønsker at ens kost skal medvirke til at holde sygdommene fra døren – tang booster dit immunforsvar og uanset hvilken sort du vælger – så er der sundhed at hente.

Tang – hemmeligheden bag denne superfood

Er du klar over at der findes et hav af forskellige tangarter og at man kan spise dem? At der er et kæmpe stort indhold af vigtige næringsstoffer og vitaminer i tang? At der er mere jern i tang end i spinat og mere calcium end i mælk? Jeg spår tang en stor plads i den finere madlavning, hos den kvalitets og sundhedsbevidste familie og hos den trendy dansker der følger med på moden indenfor kost og nye tendenser.