Slankekur og vægttab – vær velkommen…

Når Rådhusklokkerne har bimlet færdigt, når tømmermændene endelig er forsvundet og når det nye år med sine løfter og muligheder ligger åbent forude, opstår ønsket om færre kilo på sidebenene. Mange begynder derfor at overveje en slankekur – hvordan skal man ellers opnå det vægttab man har sat sig for?

Lad os med det samme sige at antallet af forskellige slankekure mildest talt er overvældende, og vi vil derfor se på de mest populære slankekure i kommende indlæg i den kommende tid.

Men lad os også med det samme slå fast at vores holdning er at den sikreste måde at opnå et varigt vægttab på er ved at ændre dine vaner. Sund mad og mere motion kortere kan det vist ikke siges – du kan læse samme budskab med mange ord på Netdoktor: Vægttab på en effektiv og sund måde. Her finder du også 8 gode tommelfingerregler for for et effektivt og sundt vægttab:

  1. For overvægt og fedme tæller al fedt med samme værdi
  2. Hurtige smarte slankekure er en dårlig ide, fordi de ikke giver en sundere kostvaner, ofte tværtimod
  3. Kun en omlægning af kostvanerne kan sikre, at vægttabet bevares på længere sigt.
  4. Man bør altid spise morgenmad, selvom man ikke har lyst til det.
  5. Måltidsmønsteret med mange små måltider nedsætter energi-indtagelsen, fordi man bliver mere mæt.
  6. Planlæg måltiderne og hav med parat i køleskabet.
  7. Nedsæt portionsstørrelserne.
  8. Gå blot to til tre kilometer om dagen mere end du plejer, og du vil tabe dig et helt kilo om måneden, hvis du ikke spiser mere end du plejer.

…og så er det jo bare med at gå igang med dit nye liv :-) Vi vender tilbage med flere indlæg om vægttab, ændret livsstil og slankekur i den kommende tid.

Husk at oplysningerne på denne side ikke kan erstatte rådgivning og vejledning fra uddannet sundhedspersonale, slankevejledere og læger. Indlæg og artikler på Wellness & Fitness er udtryk for udgiverens holdninger.

Posted in Vægttab and tagged , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *