Privat uddannelse til Sundhedscoach er nødvendig og populær

Et øget behov og ønske om sundhedstiltag der virker, såvel hos private som hos de sundhedsfagligt uddannede har gjort sundhedscoaching både nødvendigt og populært.

Mange ved godt, hvilke livsstilsændringer der er nødvendige for at opnå øget sundhed og livskvalitet, men det at implementere ændringerne i hverdagen er den store udfordring, og her kan sundhedscoaching være et særdeles godt værktøj.

”Vi oplever i øjeblikket en overvældende interesse for vores uddannelse til Certificeret Sundhedscoach” fortæller skoleleder Camilla Gregersen fra At Work Skolen, og fortsætter ”mange uger før uddannelsesstart har vi måtte oprette ekstrahold, og vi mener klar, at denne interesse skyldes, at såvel private som flere sundhedsfaglige grupper som f.eks. sygeplejersker, farmakonomer og kostvejledere erfarer, at de vil kunne skabe en god synergi og øge sandsynligheden for forandring, når det kommer til sundhed og livskvalitet, hvis de kan benytte coaching som værktøj i deres dagligdag”.

At Work Skolen tilbød som du første i Danmark et kursus i sundhedscoaching, og lancerede senere i 2009 en uddannelse til Certificeret Sundhedscoach, med mulighed for senere certificering hos ICF (International Coach Federation).

”Uddannelsen til Certificeret Sundhedscoach giver ikke kun kompetencer til at coache indenfor det sundhedsfaglige, men ligeledes til at bruge coaching i andre sammenhæng. Der er således tale om en grundlæggende coaching uddannelse, og med et omdrejningspunkt blandt deltagerne der handler om deres arbejde med sundhed” fortæller Camilla Gregersen, og afslutter ”vi forventer, at interessen for uddannelsen vil være støt stigende fremover, og glæder os til at se effekten af det øgede kompetenceniveau i samfundet, herunder hos vores uddannede kursister.”

Du kan læse mere om uddannelsen sundhedscoach, hvor du også finder en kort præsentation af uddannelsen til sundhedscoach.

Hvis du vil vide mere, kan du også se vores pressemeddelelse ”Flere og flere gør sundhed til deres levevej“.

Om At Work

At Work Skolen har siden 1994 uddannet indenfor det sundhedsfaglige og tilbyder i dag uddannelser til fitnessinstruktør, personlig træner, sundhedscoach, kostvejleder, slankekonsulent, massør, sportsmassør, løbecoach (løbetræner) samt kurser indenfor idrætsskader, erhvervsmassage, Børn & Overvægt, aktiv ernæring, helbredstjek, wellnessmassage, indre sundhed m.v.

Spørgsmål til ovenstående bedes rettet til:
Camilla Hilbrands Gregersen, At Work Skolen A/S
Telefon 44 48 61 00 – www.atwork.dk – www.indresundhed.dk

Posted in Pressemeddelelser and tagged , .