Wellness på 5-stjernet superior i Travemünde

Pressemeddelelse fra A-ROSA:

A-ROSA_travemunde-poolBeauty-bad-travemunde

Med efteråret begynder en ny wellness-sæson. I Tyskland findes en lang kurbadstradition og høj kvalitet til rimelige priser. Faktisk ligger et af landets mest eksklusive spahoteller lige syd for den danske grænse. Således er ”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde” netop blevet opgraderet til 5-stjernet superior, der er den højeste hotelklassificering i Tyskland.

Danskere, der gerne vil forkæle sig selv med luksuriøs wellness i løbet af efteråret og vinteren, kan godt sætte kursen mod Tyskland. Her findes nemlig høj kvalitet til rimelige priser – og det lige rundt om hjørnet. I badebyen Travemünde, blot en times kørsel fra Puttgarden ligger et af Tysklands mest eksklusive spahoteller, ”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde”. Resortet er netop blevet opgraderet til ”5-stjernet superior” af det tyske hotelforbund ”Deutsche Hotel- und Gaststättenverband”. Det er den højeste klassificering, som et tysk hotel kan opnå.

”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde” ligger ud til Østersøen, cirka 20 kilometer nord for Lübeck. Resortet har tre egne restauranter, herunder Michelinrestauranten ”Buddenbrooks”. Det omfatter desuden et 4500 kvadratmeter stort wellnessområde med Tysklands mest eksklusive originale thalasso-centrum. Foruden thalasso byder wellnessafdelingen på diverse spafaciliteter og behandlingsrum. Her kan resortets gæster nyde massage, afslappende bade, indiske ayurveda-behandlinger, lysterapi og meget mere. Wellnessområdet omfatter også en skønhedsafdeling, fitnessfaciliteter samt en privat spa-suite på 80 kvadratmeter. Sidst men ikke mindst tilbyder stedet rådgivning inden for ernæring, motion, sundhed og sygdomsforebyggelse.

Trods de mange stjerner og det høje kvalitetsniveau er prisen for et ophold på ”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde” overkommelig. En overnatning på det luksuriøse hotel koster fra 129,- euro (cirka 970,- kroner) per person per nat, inklusiv halvpension i ”Wintergartenrestaurant” samt mineralvand på værelset. Prisen inkluderer desuden fri entré til wellnessafdelingens pool-, sauna- og hvileområde samt fri benyttelse af træningsredskaber i fitnesscenteret og gratis deltagelse i holdundervisning såsom yoga og vandaerobic m.m. Rederiet Scandlines, som dagligt sejler på ruten Rødby-Puttgarden, tilbyder sine passagerer miniferier til ”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde” til yderst attraktive priser. På hjemmesiden www.a-rosa.de/scandlines kan indehavere af en returbillet til færgeoverfarten Rødby-Puttgarden således booke fire overnatninger med samme tilbehør som ovenfor fra 327,- euro (cirka 2455,- kroner) per person i et dobbeltværelse. Færgebilletten skal blot fremvises ved check-in.

For mere information og booking besøg www.arosa.de og www.a-rosa.de/scandlines

Om A-ROSA

Selskabet A-ROSA Resort Management GmbH omfatter Hotel Neptun i Warnemünde samt kæden A-ROSA Resorts, der består af tre førsteklasses spahoteller i Tyskland og Østrig – ”Grand SPA Resort A-ROSA Travemünde”, ”Sport & SPA Resort A-ROSA Scharmützelsee” og ”Grand SPA Resort A-ROSA Kitzbühel”. I 2010 åbner kæden desuden ”Grand SPA Resort A-ROSA Sylt” på vadehavsøen Sild.

Posted in Pressemeddelelser and tagged , , , .