Hello Fitness kåret til bedste lavpris motionstilbud

Pressemeddelelse fra Hello Fitness:

Torsdag kårede et enigt panel på DR’s forbrugerprogram Rabatten Hello Fitness til bedste lavpris motionstilbud på det danske marked. Hello Fitness, som er et udendørs motionskoncept, spås gode chancer for at tage store markedsandele fra de hårdt pressede fitnesscentre, der kæmper med faldende indtægter.

Med idrætsekspert Morten Zacho i front kåredes Hello Fitness torsdag aften i Rabatten til at være det perfekte alternativ til et dyrt abonnement i et fitnesscenter. Med besparelser på op til 65 % i forhold til sine konkurrenter fandt programmets to unge testpersoner da også, at Hello Fitness skulle have 5 point ud af 5 mulige.

”Jeg synes, at det er et genialt koncept”, udtaler Morten Zacho, ”fordi at det kombinerer de bedste ting fra de forskellige verdener: At man mødes med andre og træner, at man har det sjovt sammen og at man kan lave træningsaftaler, uden at man dog er bundet af det.” Morten Zacho, der er idrætsfysiolog og forsker, kommenterer yderligere på Hello Fitness: ”Det er det (træningstilbud), som man får brugt mest, og dér man får mest for pengene.”

Ifølge DR’s reporter Mark Jessen er det helt op mod 40 % af de danskere, der er medlem af et fitnesscenter, der ikke får brugt deres medlemskab regelmæssigt. ”Det er penge ud af vinduet”, konkluderer han.

Eksperter vurderede da også i Børsen i denne uge, at fitnesscentrene står over for en hård tid, da er svært ”at skabe acceptable driftsoverskud (for centrene) på grund af de relativt lave medlemspriser”, som idrætsanalytiker Kasper Lund Kirkegaard fra Idrættens Analyseinstitut formulerede det.

Hello Fitness står dog klar i kulissen til at snuppe markedsandelene fra centrene med et produkt, der er endnu billigere end hidtil set:

”Det er enormt motiverende, og det er et genialt koncept”, udtaler programmets testperson Julie, der hæfter sig ved, at ”det er fitness på en helt anden måde, end man er vant til. Det er udendørs, motiverende og træneren er fantastisk.”

Hello Fitness blev lanceret sidste forår, som et nyt og billigt alternativ til de traditionelle fitnesscentre. Træningen er holdbaseret og foregår i det fri – uanset vind og vejr. Man tilmelder sig over nettet, hvor man via sin profil kan invitere andre med til træningen og følge med i, hvor meget eller lidt ens venner ellers træner.

”Folk bliver mere og mere prisbevidste for tiden, og når man kombinerer vores priser med en sjov og alternativ måde at motionere på, så tror jeg, at vi går en spændende sæson i møde”, lyder det fra Søren Randløv, direktør for Hello Fitness.

”Vi mærker en klar fremgang i interessen for alternative motionsformer. Vi har holdt priserne helt i bund for at få så mange med som muligt – og for at få folk op af sofaerne og ud i naturen!”

Hello Fitness ApS, St. Kongensgade 81, Baghuset, 2. Sal, 1264 Kbh. K.

Pressekontakt:
Oscar Lashley
27573832
olk@hellofitness.dk

Læs mere på:
Hello Fitness og Hello Fitness’ blog

Posted in Fitness, Pressemeddelelser and tagged , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *