Powerhoop – sjov og effektiv træning af ryg og mave

Kunne du godt tænke dig at få trænet musklerne i mave, ryg og hofter uden at skulle ligge og kæmpe nede på gulvet? Så skal du overveje at prøve en powerhoop – et nyt fitnessredskab til alle os, der har brug for målrettet træning af de vigtige muskler i muskelkorsettet.

En powerhoop er i bund og grund en overdimensioneret hulahopring. Den afgørende forskel er at en powerhoop er meget tungere end en almindelig hulahopring – af samme grund er powerhoopen polstret hele vejen rundt. Hvis du har prøvet at bruge en hulahopring ved du at mavemusklerne kommer på arbejde og at det rent faktisk er ret god (og sjov) motion. Forestil dig så at du skifter de 400 gram hulahopring ud med 2 kg powerhoop – og hvilken effekt det har på dine muskler omkring mave, ryg og hofter.

Når du træner med en powehoop får du Powehoop.dk disse fordele med i købet:

  • Vægtreduktion/kalorieforbrænding
  • Styrkelse af lændemuskulaturen samt de inderste ryg- og mavemusker
  • Stærkere bækkenbund
  • Slankere talje, hofte, numse og lår
  • Forbedret koordinering

En fysioterapeut skriver på Powerhoop.dk om træningen med powerhoop:

Du finder dit indre legebarn frem, har det sjovt samtidig med at du får et stærkere kropskorset og en slankere talje.

Powerhoopen er ideel til at træne stabilitet omkring din ryg, da de små stabiliserende ryg-og mavemuskler om kropsstammen bliver nødt til at spænde op, før de større mobiliserende muskler kan svinge ringen rundt om kroppen. Stabiliteten trænes hele vejen rundt om ryg og mave, når ringen svinges rundt, og du varierer dens udgangsstillingen op og ned. Du kan ligeledes få øget din stabilitet omkring dine skuldre både med den store og de mindre Powerhoops.

Koordinationen bliver trænet, specielt ved at svinge ringen rundt til begge sider og udfordre udgangsstillingerne. Når man starter med at hullahoppe, svinger man oftest i den retning, hvor musklerne er stærkest og derved nemmest – derfor husk at skift retning. Udholdenhed trænes ligeledes, jo længere tid du træner, jo stærkere bliver denne. Balancesansen trænes også og man kan øge sværhedsgraden ved at bevæge sig rundt.
Tempoet som ringen føres rundt med kan øges, pulsen stiger, og der kan konditionstrænes.

Jeg kan kun anbefale Powerhoop, et meget effektivt træningsredskab, som gør motion sjovt.

-Mette Røn Christensen, Fysioterapeut, København

Du kan få powerhoops i 3 forskellige voksenstørrelser og en børnestørrelse. Du skal vælge din powerhoop i forhold til hvilken form du er i og hvor meget du vejer. Til sidst skal siges at man i starten godt kan blive lidt øm i det område powerhoopen berører – men kroppen vænner sig til påvirkningen efter nogle dages regelmæssig brug.

Du kan læse mere om powerhoops på Powerhoop.dk – her kan du også bestille din egen poweerhoop i deres webshop.

Posted in Powerhoop and tagged , , , , .

2 Comments

  1. Jeg overvejer seriøst at købe sådan en PowerHoop. Mindedes at jeg var “gademester” i hoolahop, da jeg var barn. Forleden skulle jeg prøve min kunnen på min datters gymnastikhold. Ingen succes. Hoolahop ringen faldt lynhurtigt til jorden. NU må jeg finde min barndomsform! :-) Mit primære ønske er dog at styrke lænden pga. ømhed (velsagtens pga. for megen stillesiddende arbejde…).

    • Hej Anette,
      må indrømme at jeg er ganske imponeret af powerhoopen – den tager godt fat og er sjov at bruge. …man skal dog lige over de første par dage, hvor man er lidt øm i siderne.
      – og så skal man også lige huske at holde småbørn ud af powerhoopens radius. Lidt samme effekt som gynger på en legeplads :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *