Hvordan starter jeg med at træne når jeg er over 35?

Ja, dette spørgsmål har jeg fået mange gange og derfor vælger jeg at lave en serie på 4 artikler som beskriver, vejleder og fortæller egenerfaring netop indenfor dette emne. Jeg håber disse vil give dig gode råd til hvordan du nemt og behageligt kan komme op af sofaen og til træning.

Jeg har trænet i mange år, og har trænet mange forskellige ting, karate, kickboxing, vægttræning, badminton osv. Så fik jeg børn, fik travlt, arbejdet pressede på. Vi kender alle disse situationer, og lige pludselig er der gået 10 år. Det går stærkt. Nu er det tid at komme i gang, nytårsfortsæt virker normalt ikke, det ses tydeligt i træningscentret, fyldt lige efter nytår og i slutningen af januar, begyndelse af februar, ja, så er vi tilbage til normal igen. Hvad skal der egentlig til? Jeg vil dele ud af min egen erfaring her. Hvis du har yderligere behov for at snakke om det, kan du altid kontakte mig og vi tage en lille snak om det. Du er meget velkommen. Her kommer de første punkter som er utrolig vigtige, det er alt det praktiske. Hvis det ikke er i orden så gir du hurtigt op, tro mig.

  • Hvor langt er der til træning?
  • Hvordan er træningstiderne uanset hvad du vil træne?
  • Skal jeg erhverve special påklædning?
  • Hvad koster det?

 Tro mig, disse punkter er nogle af de grunde som får folk flest til at give op meget hurtigt.

En anden ting er, hvad er dit mål med at begynde at træne? Vi alle har forskellige mål med det. Her er listet nogle stykker. Jeg er sikker på du kan nikke genkendende til nogle af dem.

  • Helse, for højt blodtryk (hypertension) eller andet
  • Udseende
  • Overvægt
  • Kedsomhed der hjemme

 For mig var lokation meget vigtigt. Da jeg arbejder for mig selv og kan træne når det passer mig, mere eller mindre, var det vigtigt at det var nemt og hurtigt at komme til træning. Jeg valgte fitness da jeg her kunne svømme, løbe, cykle, vægt træne og meget mere på næsten hvilket som helst tidspunkt som passede mig. Dette gjorde at jeg absolut ingen undskyldning havde for ikke at træne.

Husk: Der er en ting vi alle sammen er verdensmestre i, vi skal alle have en guldmedalje i det, UNDSKYLDNINGER. Dette er noget vi alle skal arbejde med og dette er nok det største psykiske barriere der skal bearbejdes.

I min næste artikel vil jeg gå mere i dybden med selve det at komme i gang. 

Posted in Fitness, For mænd, Livsstil & Sundhed, Motion.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *